Õpingud toetavad su oskusi ja teadmisi kujundada õpilastest aktiivsed maailmakodanikud, kes hoolivad ümbritsevast keskkonnast, käituvad vastutustundlikult ning on valmis riskima ja kasutama loovust, kui on vaja pakkuda sisukaid lahendusi ühiskonnas olulistele loodusteadusliku sisuga probleemidele. Seepärast on erialaste (nt bioloogia) teadmiste ja oskuste kujundamise kõrval õppes olulisel kohal õppeained, milles keskendud juhtimisele, kommunikatsioonile ja üldpädevustele.
Meil õpetavad nii oma valdkonna teadlased kui ka üldhariduskoolis õpetamise pikaajalise kogemusega õppejõud.
Osa meie vilistlasi on leidnud töö teaduskeskustes, muuseumides, keskkonnahariduskeskustes, huvikoolides ja ettevõtetes.
Õpinguid saad jätkata Tartu Ülikooli haridusteaduse doktoriõppes loodusteadusliku hariduse suunal.
Tutvu õppekavaga õppeinfoüsteemis (ÕIS) siin.
Õppekorralduseekirja leiad siit:
Magistritöödele esitatavad nõuded ja kaitsmise kord:
Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi füüsikaõpetaja Eerik Säre toob välja kümme põhjust, miks tema on valinud õpetajakutse ja soovitab seda ka teistele. Loe edasi siit.
Füüsikaõpetaja Eerik Säre räägib videos, miks tulla õppima loodusainete õpetajaks. Vaata videot siit.
Sandra Lisbeth Heinlo jagab oma lugu keemiaõpetajaks õppimisest. Vaata videot siit.
Kahe aasta jooksul omandatakse teadmisi üldpedagoogilistest, kasvatusteaduslikest, didaktilistest ja erialaainetest, õpitakse rakendama erinevaid aktiivõppe meetodeid ning kasutama interaktiivseid õppevahendeid. Didaktiline ettevalmistus põhineb muutunud õpikäsitlusel ‒ õpitakse kujundama suhtlemis-, juhtimis- jm 21. sajandil vajalikke oskusi. Õppetöö toimub koolikogemusega praktikute juhendamisel, kes ilmestavad teoreetilisi teadmisi näidetega reaalsest koolielust. Erialaseid aineõpinguid (keemia, füüsika jt) juhendavad oma valdkonna tippspetsialistid.
Suurem osa õppetööst toimub seminaride ja praktikumide vormis – tudengid saavad arendada õpetajatööks vajalikke oskusi ning rakendada õpitut kohe nii näidistundides kui ka praktikal. Õppetöö käib paralleelselt koolipraktikaga, mille käigus annavad üliõpilased koolides ainetunde ning teevad klassijuhatajatööd. Pedagoogiline põhipraktika toimub reeglina Tartu koolides kogenud õpetajate juhendamisel. Loodusteaduste pidev praktika toimub koostöös AHHAA keskuse, Tartu Loodusmaja ning TÜ muuseumitega.
Lõpetaja saab õpetaja kutse (tase 7), õpingute lõpetamise järel on tal õigus asuda tööle põhikooli ja/või gümnaasiumi ühe või mitme loodusteadusliku õppeaine õpetajana. Samuti töötavad meie lõpetajad teaduskeskustes, loodusmuuseumides, keskkonnahariduskeskustes, huvikoolides jne. Nii mõnedki lõpetajad on leidnud huvitava ja tasuva tegevuse õpitarkvara loomisel ja rakendamisel. Õpinguid on võimalik jätkata loodusteadusliku hariduse doktoriõppes kas Tartu Ülikoolis või välismaal.