Loodusteadusliku hariduse keskus pakub koolidele täiendkoolitusi järgmisel teemadel:
Täiendusõppeprogramm pakub täiskasvanud õppijatele paindlikke võimalusi ülikoolis õppimiseks. Oleme elukestva õppe poolt ja kõik huvilised on meile teretulnud end täiendama. Täiendusõppe edukal läbimisel saab osaleja tunnistuse koos hinnetelehega, kuhu märgitakse ained, nende maht ja õppejõudude nimed.
Huvi korral palun pöörduge regina.soobard@ut.ee või loodusteaduslikharidus@ut.ee
Tartu Ülikool lähtub täiendusõpet korraldades elukestva õppe põhimõtetest. Täiendusõppe korraldamiseks ja kvaliteedi tagamiseks kehtivad ülikoolis ka mitmed õigusaktid.
Tutvustada gümnaasiumi bioloogia õppekava ökoloogia ja evolutsiooniteooria kursuste põhiteadmisi, -oskusi ja arusaamasid ökoloogilistest ja evolutsioonilstest põhiprotsessidest.
Toimumise aeg: 20.03.2024-01.05.2024
Kursuse eesmärk on tutvustada läbi praktiliste tegevuste osalejatele STEAM õpet ja selle rakendusvõimalusi üldhariduskoolides loodusainete tundides.
Toimumise aeg: 05.04.2024-31.08.2024
Loodusteaduslike õppeainete ainekavades esitatud sisuloendipõhine õpetamine ei taga kompleksse arusaama kujunemist teadusest, selle meetoditest, kohast ühiskonnas ja teadmistepõhise ühiskonna liikmetele vajalikest oskustest. Koolituse eesmärk on kujundada põhikooli ja gümnaasiumi loodusainete õpetajates kaasaegset arusaama interdistsiplinaarsetest raamideedest (nii valdkondade ülestest kui loodusteadustele spetsiifilistest) ja nende ühtse käsitlemise metoodikast 21. sajandi oskuste kujundamisel kaasava hariduse võtmes. Raamideed on vajalikud struktureeritud ja süsteemsete teadmiste kujunemiseks, nähtuste selgitamiseks, loodusteadusliku sisuga probleemide lahendamiseks, vastutustundlike ja põhjendatud otsuste tegemiseks.
Käesolevas koolituses minnakse kaugemale raamideede pelgalt loodusteaduslikust sisust, avatakse nende kontekstuaalsus, omavaheline seotus ning seotus kaasaegse teaduse sh ka inseneriteaduste arenguga, koostatakse vanuseastmete erinevustega arvestavaid metoodilisi mitmedimensionaalseid (sisu, relevantne kontekst, pädevused) järjestuskaarte, mis on kasutatavad õppetöö erinevatel tasemetel. Kasutades tänapäevaseid IKT vahendeid ja metoodilisi lahendusi (sh Cmap arvutiprogramm), omandatakse oskused, kuidas praktiliselt rakendada raamideid õppetöö planeerimisel loodusteaduste tundides kujundamaks õpilastes karjääriteadlikkust loodusteadustega seotud elukutsetest ja 21. sajandil olulisi üldoskusi (sh metakognitiivsed oskused). Koolituse lõpetanutel on meeskonna tööna valminud kaasaegsed õppematerjalid, mis on modifitseeritult ülekantavad ka uute õpisituatsioonide kavandamiss.
Touimumise aeg: 23.10.2017-16.02.2018
Säästva arengu põhimõtete mõtestamine ja integreerimine haridusse ning üldhariduskooli läbiva teema "Keskkonnakaitse ja säästev areng" laiendamine säästva arengu nelja dimensioonini hariduses.
Toimumise aeg:
19.01.2018-16.03.2018
Koolituse peaeesmärgiks on kujundada loodusteaduslike õppeainete õpetajatel oskused kaasaegsete õpikeskkondade loomiseks, kus loodusteaduslike õppeainete õpiprotsess on õpilasi kaasav, motiveeriv, relevantne ja pakub väljakutset teadmiste ja kõrgemat järku kognitiivsete oskuste omandamiseks.
Toimumisajad: 06.04.2018-07.04.2018 ja 12.10.2018-13.10.2018, 21.09.2018-22.09.2018 ja 02.11.2018-03.11-2018
Säästva arengu põhimõtete mõtestamine ja integreerimine haridusse ning üldhariduskooli läbiva teema "Keskkonnakaitse ja säästev areng" laiendamine säästva arengu nelja dimensioonini hariduses.
Toimumisaeg: 19.10.2018-20.12.2018
Loodusteaduslike õppeainete ainekavades esitatud sisuloendipõhine õpetamine ei taga kompleksse arusaama kujunemist teadusest, selle meetoditest, kohast ühiskonnas ja teadmistepõhise ühiskonna liikmetele vajalikest oskustest. Koolituse eesmärk on kujundada põhikooli ja gümnaasiumi loodusainete õpetajates kaasaegset arusaama interdistsiplinaarsetest raamideedest (nii valdkondade ülestest kui loodusteadustele spetsiifilistest) ja nende ühtse käsitlemise metoodikast 21. sajandi oskuste kujundamisel kaasava hariduse võtmes. Raamideed on vajalikud struktureeritud ja süsteemsete teadmiste kujunemiseks, nähtuste selgitamiseks, loodusteadusliku sisuga probleemide lahendamiseks, vastutustundlike ja põhjendatud otsuste tegemiseks.
Käesolevas koolituses minnakse kaugemale raamideede pelgalt loodusteaduslikust sisust, avatakse nende kontekstuaalsus, omavaheline seotus ning seotus kaasaegse teaduse sh ka inseneriteaduste arenguga, koostatakse vanuseastmete erinevustega arvestavaid metoodilisi mitmedimensionaalseid (sisu, relevantne kontekst, pädevused) järjestuskaarte, mis on kasutatavad õppetöö erinevatel tasemetel. Kasutades tänapäevaseid IKT vahendeid ja metoodilisi lahendusi (sh Cmap arvutiprogramm), omandatakse oskused, kuidas praktiliselt rakendada raamideid õppetöö planeerimisel loodusteaduste tundides kujundamaks õpilastes karjääriteadlikkust loodusteadustega seotud elukutsetest ja 21. sajandil olulisi üldoskusi (sh metakognitiivsed oskused). Koolituse lõpetanutel on meeskonna tööna valminud kaasaegsed õppematerjalid, mis on modifitseeritult ülekantavad ka uute õpisituatsioonide kavandamisse.
Toimumise aeg: 23.10.2023-01.12.2018
Koolituse peaeesmärgiks on kujundada loodusteaduslike õppeainete õpetajatel oskused kaasaegsete õpikeskkondade loomiseks, kus loodusteaduslike õppeainete õpiprotsess on õpilasi kaasav, motiveeriv, relevantne ja pakub väljakutset teadmiste ja kõrgemat järku kognitiivsete oskuste omandamiseks.
Toimumise aeg: 02.11.2018-03.11.2018 ja 30.11.2018-01.12-2018
Loodusteaduslike õppeainete ainekavades esitatud sisuloendipõhine õpetamine ei taga kompleksse arusaama kujunemist teadusest, selle meetoditest, kohast ühiskonnas ja teadmistepõhise ühiskonna liikmetele vajalikest oskustest. Koolituse eesmärk on kujundada põhikooli ja gümnaasiumi loodusainete õpetajates kaasaegset arusaama interdistsiplinaarsetest raamideedest (nii valdkondade ülestest kui loodusteadustele spetsiifilistest) ja nende ühtse käsitlemise metoodikast 21. sajandi oskuste kujundamisel kaasava hariduse võtmes. Raamideed on vajalikud struktureeritud ja süsteemsete teadmiste kujunemiseks, nähtuste selgitamiseks, loodusteadusliku sisuga probleemide lahendamiseks, vastutustundlike ja põhjendatud otsuste tegemiseks.
Käesolevas koolituses minnakse kaugemale raamideede pelgalt loodusteaduslikust sisust, avatakse nende kontekstuaalsus, omavaheline seotus ning seotus kaasaegse teaduse sh ka inseneriteaduste arenguga, koostatakse vanuseastmete erinevustega arvestavaid metoodilisi mitmedimensionaalseid (sisu, relevantne kontekst, pädevused) järjestuskaarte, mis on kasutatavad õppetöö erinevatel tasemetel. Kasutades tänapäevaseid IKT vahendeid ja metoodilisi lahendusi (sh Cmap arvutiprogramm), omandatakse oskused, kuidas praktiliselt rakendada raamideid õppetöö planeerimisel loodusteaduste tundides kujundamaks õpilastes karjääriteadlikkust loodusteadustega seotud elukutsetest ja 21. sajandil olulisi üldoskusi (sh metakognitiivsed oskused). Koolituse lõpetanutel on meeskonna tööna valminud kaasaegsed õppematerjalid, mis on modifitseeritult ülekantavad ka uute õpisituatsioonide kavandamisse.
Toimumise ajad:16.-17. 11.2018 ja 14.-15.12.2018
Toetada bioloogiaõpetajate professionaalset arengut neljas suunas: õpetaja kui õppija, õpetaja kui õpetaja, õpetaja kui reflekteeriv praktik, õpetaja kui liider.
Toimumise aeg: 03.05.2019-17.12.2019
Kujundada õpetajate oskust koostada kaasaegseid kontekstipõhiseid ülesandeid.
Toimumise aeg: 01.11.2019-31.03.2020 ja 27.02.2020-15.08.2020 ja 22.10.2020-12.12.2020
Kujundada õpetajate oskust koostada ja kasutada karjääriteadlikkusele suunatud õpistsenaariume.
Toimumise aeg: 27.02.2020-12.12.2020
Suurendada loodusainete õpetajate professionaalsust õpilaste loodusteadusliku pädevuse diagnoosimisel.
Toimumise aeg: 26.11.2021-19.03.2022
Tutvustada loodusainete õpetajatele uurimuslikku lähenemisviisi ja toetada selle rakendamist.
Toimumise aeg: 21.01.2022-19.02.2022
Suurendada loodusainete õpetajate professionaalsust õpilaste loodusteadusliku pädevuse diagnoosimisel.
Toimumise aeg: 11.02.2022-20.05.2022
Koolituse eesmärk on kujundada loodusteaduste õpetajates oskust diagnoosida ja arendada õpilaste probleemi lahendamise ja otsuse tegemise oskusi hübriidõppe tingimustes.
Toimumise aeg: 16.08.2022-10.12.2022
Tutvustada loodusainete õpetajatele uurimuslikku lähenemisviisi ja toetada selle rakendamist.
Toimumise aeg: 30.09.2022-20.12.2022
Suurendada loodusainete õpetajate professionaalsust õpilaste loodusteadusliku pädevuse diagnoosimisel.
Toimumise aeg: 11.02.2022-20.05.2022
Koolituse eesmärk on kujundada loodusteaduste õpetajates oskust diagnoosida ja arendada õpilaste probleemi lahendamise ja otsuse tegemise oskusi hübriidõppe tingimustes.
Toimumise aeg: 16.08.2022-10.12.2022 ja 20.01.2023-27.05.2023
Tutvustada loodusainete õpetajatele uurimuslikku lähenemisviisi ja toetada selle rakendamist.
Toimumise aeg: 30.09.2022-20.12.2022
Tõsta õpetajate valmisolekut toimetulekuks nn tõejärgse ajastu väljakutsetega.
Toimumise aeg: 11.11.2022-11.02.2023 ja 11.11.2022-11.02.2023 ja27.01.2023-29.04.2023
Tutvustada loodusainete õpetajatele uurimuslikku lähenemisviisi ja toetada selle rakendamist.
Toimumise aeg: 30.09.2022-20.12.2022
Koolituse eesmärk on kujundada loodusteaduste õpetajates oskust diagnoosida ja arendada õpilaste probleemi lahendamise ja otsuse tegemise oskusi hübriidõppe tingimustes.
Toimumise aeg: 20.01.2023-27.05.2023
Toetada loodusainete õpetajate professionaalset arengut loodushariduse käitumuslikuks muutmise kontekstis, sh:
Toetada loodusainete õpetajate professionaalset arengut järgmistes suundades:
1) praktilise loodustundmise täiendamine;
2) ainealaste teadmiste täiendamine ja süsteemse lähenemisviisi arendamine;
3) hariduspsühholoogliste õppimisteooriate rakendamise oskuse kujundamine;
4) õppeprotsessi juhtimise oskuse kujundamine vastavalt õpilaste omandamise tempole;
5) õpilaste keskkonnateadlike hoiakute kujundamise ja nendest tuleneva õppimise käitumuslikuks muutmise oskuse arendamine;
6) digitaalsete õppematerjalide koostamise oskuse arendamine;
7) kommunikatsioonioskuste ja põhjendamise ja argumenteerimisoskuste arendamine:
8) uurimis- ja refleksioonioskuste arendamine.
Toimmumise aeg: 03.03.2023-15.04.2023