Autor:
Katrin Vaino

„Õpilaste teadusliku mõtlemisviisi ning süsteemmõistelise mõtlemise kujundamine III ja IV kooliastme loodusteaduste tundides ning õpetajate vastava õpetamis- ja hindamisalase pädevuse tõstmine“

21. juunil anti avapauk TÜ ja TLÜ poolt elluviidavale teadus- ja arendusprojektile „Õpilaste teadusliku mõtlemisviisi ning süsteemmõistelise mõtlemise kujundamine III ja IV kooliastme loodusteaduste tundides ning õpetajate vastava õpetamis- ja hindamisalase pädevuse tõstmine“, mis üritab ei vähem ega rohkem kui kaardistada üldhariduskooli loodusteaduste õppekava olulisemad tuumideed esimesest neljanda kooliastmeni, sh digivormis ning kujundada sekkumiste abil õpilaste süsteemmõistelist mõtlemist ning õpetajate vastavaid hindamisalaseid pädevusi. Lahenduste leidmiseks on pead kokku pannud nii hariduspsühholoogid (Grete Arro ja Heli Aomets) kui loodusteaduste didaktika õppejõud ja teadurid (Helin Semilarski, Tiina Anspal, Kadri Mettis, Helen Semilarski, Terje Väljataga, Triin Rosin, Ana Valdmann, Kaido Reivelt, Ülle Liiber, Birgit Viru, Marie Johanna Univer, Katrin Vaino). Projekti lõpp: 2027. Projekti rahastab HTM.